Tilsyn med leverandører

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen fører tilsyn med sine leverandører. Her kan du læse mere om, hvad tilsynet består af, og hvad det indebærer for dig som leverandør.

Hvad er et tilsyn?

Som leverandør for Københavns Kommune skal man stå til rådighed for besøg, spørgsmål og dataindsamling i forbindelse med forvaltningens tilsyn.

Tilsynet undersøger bl.a. om borgeren modtager det forløb, som kommunen har bestilt hos leverandøren, og om leverandørerne lever op til den indgåede kontrakt. 

Tilsynet kan bestå af f.eks. stikprøver og sagsgennemgang, besøg på leverandørens adresse, data om borgeraktiviteter, mm. 

Hvordan tilrettelægges det?

Tilsyn tilrettelægges, så det ikke er til gene for leverandørens borgerrettede aktiviteter. Forvaltningen kontakter leverandøren, når vi ønsker at udføre et tilsyn. 

Hvad kigger vi på?

Tilsynet undersøger om leverandørerne lever op til de gældende kontrakter. Vi kigger både på leverancer og på dokumentation. 

Fokusområder for tilsyn kan variere, men vi kigger ofte på følgende elementer:

  • Indhold i tilbud
  • Leverede aktivitetstimer til borgeren
  • Leverandørrapporter
  • Fraværsregistreringer

Hvad indebærer tilsynet for nye leverandører?

Som ny leverandør skal I være opmærksomme på at jeres fag- eller registreringssystem skal kunne levere det nødvendige data til tilsynet. Se mere om de konkrete krav i relation til tilsynet i kontraktens bilag E.1 og H. Se eksempler under aftaler

Første tilsyn med en ny leverandør vil altid foregå ved et besøg på leverandørens adresse, hvor tilsynet bl.a. gennemgår de fysiske rammer.